Laboratorium inspiracji IP LAB na Łódź Design Festival
Jedno z najważniejszych wydarzeń związanych z designem, architekturą i sztuką – Łódź Design Festival, rozpocznie się już 12 maja. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest „Re:generacja”, skłaniająca do refleksji, w którą stronę podąża współczesne wzornictwo. Na to pytanie postara się odpowiedzieć między innymi firma Interprint. Co przygotowała dla uczestników festiwalu w tym roku?
W tych wyjątkowych dniach dla świata designu, ale również dla miasta Łodzi, firma Interprint, po raz 15 sponsor festiwalu, chce być obecna i aktywna. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest „Re:generacja” — dlatego Interprint skupia się w swoich aktywnościach na odpowiedzi na pytania: czy tworząc nowe projekty, zanurzymy się w dziedzictwie przodków? A może czeka nas rewolucja, która na nowo zdefiniuje pojęcie wzornictwa użytkowego? Firma chce zachęcić zwiedzających do interakcji, która będzie inspiracją dla obu stron. Pragnie wspólnie zastanowić się nad tym, co w dzisiejszych czasach warte jest uwagi i jak kreować swoje otoczenie.
Laboratorium inspiracji
Nową formułą spotkań z uczestnikami festiwalu proponowaną w tym roku przez Interprint jest „Laboratorium” IP LAB — stanowisko, które umożliwia tworzenie inspirujących kompozycji. To okazja, by przyjrzeć się strukturom, wzorom i kolorom oraz połączyć je w kreatywny sposób. Interprint chce w ten sposób „zbadać” to, w jaki sposób odbierane są trendy oraz jak obecnie postrzegamy łączenie różnych materiałów. Kompozycje zostaną uwiecznione w formie pamiątkowych zdjęć, a na ich twórców będą czekać drobne upominki. Wśród inspiracji przygotowanych przez firmę znajdzie się kilkanaście nowych dekorów, które niedawno miały premierę. Być może stworzone przez odwiedzających „Laboratorium” kompozycje staną się punktem wyjścia do projektów ich wnętrz i pozwolą odkryć zupełnie nowe połączenia materiałów. IP LAB powstanie w centrum wystawienniczym przy ul. Tymienieckiego w Łodzi.
Konkurs make me!
Nieodłącznym elementem festiwalu jest konkurs wspierający młode talenty w realizacji ich śmiałych wizji — make me!. Interprint już po raz 15. postanowił zaangażować się w tę inicjatywę, fundując nagrodę specjalną oraz udzielając wsparcia merytorycznego. Firmę tradycyjnie będzie reprezentował Maurizio Burrato, Dyrektor Generalny Interprint Włochy oraz Członek Grupy Projektowej Interprint, który zasiądzie w jury konkursu.
Więcej informacji o programie festiwalu i atrakcjach czekających na uczestników: www.lodzdesign.com