Meetblogin 2017 na Lodz Design Festival: 5. edycja za nami
W dniach 7-8 października 2017 odbyła się już piąta edycja Meetblogin, ogólnopolskiego zjazdu blogerów wnętrzarskich w ramach prestiżowej imprezy Lodz Design Festival. Inicjatorem i pomysłodawcą oraz głównym organizatorem jest Ula Michalak, stylistka i autorka bloga interiorsdesignblog.com.
Autor: Karolina Grabowska, Kaboompics.com
W Meetblogin 2017 wzięło udział 36 blogerów z całej Polski oraz około 50 gości, przedstawicieli firm partnerskich i mediów. Pojawiło się 530 wzmianek dotyczących spotkania. 17 partnerów Meetblogin zaproponowało 12 punktów programu w trakcie dwudniowej imprezy w ramach Lodz Design Festival.
Hasło: OD.NOWA
Program piątej edycji Meetblogin opierał się na założeniach i haśle przewodnim 11. edycji Lodz Design Festival, czyli: OD.NOWA. Stąd w planie znalazły się warsztaty z recyklingu, zaproponowane przez Ceramikę Paradyż. Uczestnicy mogli na chwilę poczuć się jak designerzy. Projektowali bowiem, a dalej wykonywali blaty stolików kawowych z wykorzystaniem mozaik i pociętych na małe kawałki płytek ceramicznych, zalegających w magazynach producenta. Projekty zostaną dokończone w fabrykach Ceramiki Paradyż. Gotowe produkty zostaną zlicytowane w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
W temacie dbania o środowisko utrzymane były również warsztaty zaproponowane przez markę Barlinek, która szczyci się swoim ekologicznych podejściem do produkcji desek podłogowych. Organizatorzy spotkania zaprosili blogerów do tworzenia minilasu w słojach. Z pomocą pospieszyła profesjonalna firma, specjalizująca się w takich kompozycjach. Uczestnicy w dużym skupieniu wykonywali zadanie, pilnując instrukcji, słuchając poleceń ekspertów, tak aby zapewnić roślinom właściwe warunki do rozwoju.
Ze Skandynawii do Nepalu
Z ogromnym zainteresowaniem spotkał się wykład pana Konrada Jęcka, przedstawiciel AtakDesign i Rodan Skandynawski Design, który podjął temat podejścia skandynawskich marek do procesów projektowania i produkcji. Przykładowo wspomniana została marka Menu, która uruchomiła Projekt Nepal. Opracowany wspólnie z organizacją pomocy Danida, zapewnia bardzo potrzebną pracę i przyszłe możliwości rozwoju w jednym z najbiedniejszych krajów świata. Efektem są tkaniny z oferty Menu tworzone w tradycyjny sposób przez nepalskie kobiety.
Zmiana i kreacja
Zmiana to najdonośniejszy trend naszych czasów. Jej wagi nie sposób przecenić. Dlatego właśnie ona – globalna transformacja i trendy, jakie rodzi – była głównym tematem ekspozycji marki Interprint, ale i wykładu Maurizio Burrato w ramach Meetblogin. Dematerializacja, ewolucja internetu, a także obraz starzejącego się społeczeństwa to elementy transformacji, które wpływają na nową rzeczywistość.
Do ciągłych zmian, które kreują naszą rzeczywistość, nawiązywały również warsztaty z IKEA. Prelegenci zmotywowali blogerów do zajrzenia w głąb siebie, zdefiniowania naszych stylów, ale także tego, aby wyrzec się oczywistego, odważyć się i za pomocą alter ego wykreować wnętrze marzeń. Często obie prace znacznie się różniły, choć autorzy z przekonaniem twierdzili, że każda z nich jest zgodna z ich estetyką i przekonaniami.