Robi zdjęcia celebrytom, teraz sfotografuje nasze wnętrza. IKEA łączy siły z Annie Leibovitz
Z badań przeprowadzonych przez IKEA wynika, że prawie połowa ludzi na świecie ma wrażenie, że obraz kreowany przez media nie odzwierciedla realiów ich życia w domu. Dlatego szwedzka marka nawiązała współpracę z Annie Leibovitz. Słynna fotografka przez kolejny rok stworzy serię intymnych portretów życia domowego w różnych krajach na świecie.
Wyniki raportu „IKEA. Życie w domu 2022”
Raport „IKEA. Życie w domu” jest największym tego typu opracowaniem na świecie i od 2014 roku nieprzerwanie dostarcza cennych informacji o tym, jak żyjemy i czego oczekujemy od naszych domów.
Metodologia badań zawsze obejmuje wizyty domowe i reprezentatywną dla danego kraju grupę ankietowanych. Dane pomagają IKEA odkryć m.in. potrzeby, bolączki, a także nowe trendy związane z domem i aranżacją przestrzeni.
W kolejnej edycji badania (2022) wzięło udział aż 37 tysięcy osób w 37 krajach świata. Co ciekawe, z zebranych przez specjalistów danych wynika, że 48% osób z całego świata (37% w Polsce) ma wrażenie, że realia ich życia w domu nie pokrywają się z wizerunkiem kreowanym przez media.
Annie Leibovitz fotografką IKEA
Ten rozdźwięk stał się punktem wyjścia do intrygującej współpracy między IKEA a słynną fotografką, Annie Leibovitz, znaną z umiejętności zatrzymywania w kadrze wewnętrznego życia swoich bohaterów, których przedstawia w intymnych miejscach i momentach:
- Dom zajmował zawsze ważne miejsce w mojej pracy. Od początku swojej działalności fotografuję ludzi w ich domach. To pozwala zrozumieć, kim jest dana osoba. Młodym fotografom radzę, by portretowali swoje rodziny. To jeden z najlepszych sposobów na początek. Jestem podekscytowana możliwością współpracy z IKEA w 2023 roku – wyjaśnia Annie Leibovitz.
Wnioski z najnowszej edycji raportu "IKEA. Życie w domu" staną się inspiracją dla Leibovitz, która w ciągu nadchodzącego roku stworzy pełne niuansów portrety rzucające światło na to, jak dziś mieszkają ludzie.
Annie Leibovitz odwiedzi 7 krajów: Japonię, Stany Zjednoczone, Niemcy, Włochy, Indie, Szwecję i Anglię, gdzie sfotografuje prawdziwych ludzi w ich domach, w ich codziennych sytuacjach. Docelowo powstanie 25 unikatowych portretów.
Źródło: IKEA