Moda na domowe gabinety: najciekawsze biurka do pracy w domu!
Moda na gabinet w domu sukcesywnie powraca i zadomawia się w naszej szerokości geograficznej. Skąd ten nowy trend? Coraz częściej pracujemy w domu - zdalnie lub na łamane etaty. Inwestujemy także w dodatkowe aktywności poza regularną pracą. Nasze hobby wymaga też często dodatkowego miejsca do pracy czy większego blatu. Warto bliżej przyjrzeć się zjawisku domowego gabinetu, by urządzić go w sposób, który najbardziej będzie nam odpowiadał.
Autor: Sara Niedźwicka
Spis treści
Chcąc urządzić gabinet w domu nie musimy trzymać się sztywno zasad i wymogów zarezerwowanych dla wyposażenia i mebli biurowych. Ponieważ domowy gabinet znajdować się będzie w naszej przestrzeni prywatnej, dostosowany musi być przede wszystkim do stylu, charakteru i wystroju naszego domu. Drugim kryterium jest kryterium przeznaczenia – inaczej bowiem urządzimy gabinet w domu przeznaczony do pracy przy komputerze i z dokumentami, a zupełnie inaczej miejsce przeznaczone do pracy twórczej czy rozwijania naszego hobby. Domowy gabinet powinien być dopasowany na miarę naszych pasji i zainteresowań.
Domowy gabinet: małe domowe biuro
Jeśli zdarza nam się zabierać pracę do domu lub preferujemy mobilny styl pracy, warto rozważyć urządzenie domowego gabinetu, choćby niewielkiego, miast wnosić służbowe obowiązki do przestrzeni kuchni czy jadalni. Osobny kącik pomoże w skupieniu i klarownym oddzieleniu strefy prywatnej od zawodowej – z korzyścią dla obu. Domowy gabinet do pracy z laptopem i dokumentacją, oprócz zapewnienia nam blatu na dogodnej wysokości, wyposażony być powinien przede wszystkim w dobrze wyprofilowany fotel, który pomoże nam utrzymać właściwą pozycję kręgosłupa przy wielogodzinnej, niezmiennej pozycji. Biurko powinno zawierać pakowne szafki na segregatory z dokumentacją. Dobrze sprawdzą się też systemy otwartych półek zawieszonych nad blatem, na których w dokładnie opisanych segregatorach przechowywać możemy naszą dokumentację.
Domowy gabinet: twórczy zakątek
Twórczy zakątek, czyli kącik do pracy w somu, stworzony z myślą o realizacji swoich pasji i talentów, powinien być dostosowany do działalności, jaką zamierzamy się zająć. Jeśli chcemy rozwijać pasje związane z krawiectwem i szyciem, potrzebny nam będzie spory blat (do wykrojów i z miejscem na maszynę). Warto też rozważyć system dla drobnego przechowywania: uporządkowane nici, tasiemki, guziki i materiały pozwolą nam w sprawnym poruszaniu się po naszej pracowni. Dla pasjonatek rękodzielnictwa doskonałym wyborem będzie adaptacja stylowego biurka bądź stołu. Do przechowywania najcenniejszych komponentów sprawdzą się wtedy wdzięczne szufladki na klucz, które wewnątrz podzielić możemy funkcjonalnymi separatorami – dla jeszcze większej wygody użytkowania.