Domowe biuro. Jak zorganizować miejsce do przechowywania przy biurku?
Pracujesz czasem w domu? Masz małe biurko i brakuje ci na nim miejsca? Zobacz jak w ciekawy sposób zorganizować miejsce do przechowywania małych rzeczy na ścianie przy biurku. Niektóre organizery możesz zrobić sam!
Autor: mat. pras. Fritz Hansen
Spis treści
- Tablica korkowa lub magnetyczna
- Metalowy organizer ścienny
- Pojemniki powieszone na ścianie
- Elastyczne taśmy
- Półki ścienne
- Organizer z perforowanej płyty pilśniowej
Dobra organizacja miejsca pracy przy biurku w domu jest równie istotna jak w biurze. Szybciej i łatwiej pracujemy jeśli nie rozpraszamy uwagi na poszukiwanie najbardziej potrzebnych drobiazgów lub dokumentów - bo są pod ręką, a na biurku panuje porządek. Rzadziej używane rzeczy powinny mieć swoje miejsce w zamykanych szafkach. Nie rozprasza nas wtedy nadmiar drobiazgów i bałagan, łatwiej skupić myśli na tym co istotne. W domu urządzamy miejsce do pracy według swojego gustu i potrzeb. Dopasowujemy je do stylu wnętrza, w którym się znajduje, zwłaszcza jeśli jest to salon lub sypialnia, a nie osobne pomieszczenie. Domowe biurka często nie są duże, szukamy więc dodatkowego miejsca na najbardziej potrzebne drobiazgi. Idealne okazują się wtedy organizery umieszczane na ścianie, przy której ustawione jest biurko. Zobaczcie jak ładnie i wygodnie zorganizować miejsce na drobiazgi na ścianie przy biurku!
Tablica korkowa lub magnetyczna
Najbardziej popularnymi organizerami ściennymi umieszczanymi nad biurkiem są tablice korkowe i magnetyczne. Łatwo na nich umieścić ważne notatki, pamiątkowe zdjęcia lub drobne i lekkie akcesoria w pojemnikach: spinacze, pinezki, karteczki na notatki itp. Są niedrogie i dostępne w większości sklepów z akcesoriami papierniczymi. Ci którzy lubią otaczać się oryginalnymi przedmiotami i lubią majsterkować mogą zwykła tablicę oprawić w bogatą, barokową ramę.
Metalowy organizer ścienny
W aranżacjach wnętrz w stylu skandynawskim często widzimy proste organizery wykonane z metalowej siatki lub typu „string”, czyli z metalowych prętów przypominających rozciągnięte na ramie sznurki. Łatwo do nich przyczepiać karteczki z ważnymi informacjami, drobne akcesoria biurowe: nożyczki, zszywacze itp. Do metalowej kratki możemy również łatwo przymocować małe pojemniki na długopisy czy spinacze. Jeśli zależy nam na przechowywaniu kartek lub dokumentów wybierzmy siatkę z wywiniętą dolną krawędzią tworzącą kieszeń na dokumenty. Taki organizer łatwo zrobić samodzielnie. Siatkę można kupić w sklepie z materiałami budowlanymi albo wykorzystać starą ramę łózka lub fragment regału.
Czytaj też: Zrób to sam: organizer ścienny z metalowej kratki
Pojemniki powieszone na ścianie
Kilka małych pojemniki zawieszonych w dowolnej konfiguracji przyda się wszystkim tym, którzy muszą mieć w zasięgu ręki dużo małych drobiazgów. Układ pojemników na ścianie, ich wielkość oraz kolorystyka zależą wyłącznie od nas i od stylu wnętrza w którym znajduje się biurko – mogą być dyskretne w kolorze ściany lub kontrastujące. Pojemniki można kupić w sklepie z materiałami budowlanymi lub wykorzystać metalowe pudełka po herbacie i kawie pomalowane kolorową farbą.
Elastyczne taśmy
Elastyczne taśmy rozciągnięte na ramie będą dobrym miejscem do przechowywania kartek, zdjęć i drobnych przedmiotów. Do taśm możemy też małymi spinaczami przymocować lekkie przedmioty. Takie organizery najbardziej przydadzą się hobbystom i osobom zajmującym się rękodziełem. Elastyczne taśmy można kupić w sklepie z pasmanterią i rozciągnąć na ramie do fotografii lub obrazu. Można też oczywiście kupić gotowe.
Czytaj też: zrób to sam: tablica materiałowa do przechowywania notatek
Półki ścienne
Otwarte półki ścienne nad biurkiem są najbardziej i najdłużej znaną formą organizerów. Do niedawna były przeważnie prostokątne lub kwadratowe. Teraz coraz częściej pojawiają się okrągłe i heksagonalne, czyli w modnym kształcie plastra miodu. Można także tworzyć kombinacje otwartych półek z zamykanymi szafkami. Wtedy to co najbardziej potrzebne lub najładniejsze znajduje się na półkach, a pozostałe przedmioty umieszczamy w szafce, będącej w zasięgu ręki.
Organizer z perforowanej płyty pilśniowej
Początkowo takie płyty były wykorzystywane w warsztatach majsterkowiczów i skrzętnie ukrywane przed wzrokiem innych osób. Teraz wkroczyły do domowych biur. Są wygodne – możemy do nich przypinać lekkie drobiazgi pinezkami, możemy też przymocowywać do nich pojemniki, haczyki i taśmy elastyczne. Perforowane płyty dostępne są w sklepach z materiałami budowlanymi.
Pomysłów na zorganizowanie przestrzeni obok małego biurka w domu jest naprawdę dużo. Wszystko zależy od tego co robimy, czy potrzebne jest miejsce do przechowywania dokumentów, spinaczy czy akcesoriów do realizacji hobby.
Autor: agencjafree/living4media
Autor: agencjafree/living4media
Złoty koszyk w kształcie domku, nie tylko uporządkuje drobiazgi na biurku ale będzie też ozdobą w stylu skandynawskim.
Autor: Maria Miklaszewska
Domowy gabinet w stylu skandynawskim. Białe ściany, jasne drewno, lekkie biurko i półki oraz przestrzeń. To jest przepis na funkcjonalne i ładne kobiece biuro domowe.