Biuro w stylu Barbie, Fisher Price czy Hot Wheels! Bajkowa siedziba firmy Mattel projektu BIT CREATIVE
Kto nie zna Barbie, Fisher Price, Hot Wheels czy Matchbox? Kultowych zabawek na świecie, za którymi stoi amerykańskie przedsiębiorstwo. Firma Mattel swoją siedzibę ma również w Polsce i zaprasza nas na wirtualny spacer! Zobacz, jak warszawskie biuro odmieniła pracownia BIT CREATIVE. To wnętrze oddaje ducha produktów znanych na całym świecie!
Autor: Projekt: BIT CREATIVE/Mattel/fot. Fotomohito
Spis treści
- Kultowe zabawki dekoracją siedziby Mattel
- Sale spotkań nasycone kolorami
- Kanapa w formie busa Barbie
- Barbie i Fisher Price w salach konferencyjnych
- Nuta motoryzacji: oryginalne stoły i fotele
- Salki do kameralnych spotkań
- Obszerny open space
- Panorama Warszawy na wyciągnięcie ręki
- Miejsce do wypoczynku
Już niedługo wielka gala Oscarowa. W nocy z 10 na 11 marca dowiemy się, które produkcje filmowe zostały uznane za najlepsze. Wśród nominowanych najbardziej kasowy film minionego roku „Barbie”, który zdobył aż 8 nominacji. Historia najpopularniejszej lalki na świecie przyciągnęła miliony widzów, potwierdzając sukces Mattel. Jak urządzono siedzibę firmy w Warszawie?
Kultowe zabawki dekoracją siedziby Mattel
W samym sercu Warszawskiego Obszaru Biznesowego, na 34 piętrze Skylinera znajduje się polska siedziba firmy Mattel. To 650 metrów kwadratowych przenoszących wszystkich do magicznego świata producenta najbardziej popularnych zabawek dla dzieci. Istotnym elementem aranżacji wnętrz stały się kultowe produkty:
- Barbie,
- Fisher Price,
- Hot Wheels
- czy Matchbox.
Przykuwają wzrok i są ważnym akcentem, choć nie dominującym.
- Głównym z założeń towarzyszących nam przy opracowywaniu koncepcji dla biura Mattel w Warszawie, było stworzenia wielobarwnego wnętrza oddającego ducha dobrze znanych nam wszystkim produktów tworzonych przez markę – mówi arch. Barnaba Grzelecki. - Jednocześnie zależało nam na wykreowaniu wnętrza, które w efekcie końcowym nie będzie przytłaczało pracowników ilością barw i nasileniem kontrastów. Między innymi z tego powodu zdecydowaliśmy się na wizualne zróżnicowanie przestrzeni w zależności od pełnionej funkcji – dodaje architekt.
Sale spotkań nasycone kolorami
Mnóstwo kolorów oraz motywów brandowych z portfolio inwestora znajdziemy w salach spotkań. Z kolei otwarte przestrzenie wspólne oraz przestrzenie stricte do pracy zostały wyciszone poprzez użycie ograniczonej palety barw - szarości oraz bieli. Zastosowano jedynie delikatne akcenty w głównym, czerwonym kolorze z brandbooka firmy.
- Wnętrze biura Mattel z perspektywy komunikacji czy open space może wydawać się dość spokojne i stonowane. Jednak pogrupowane ze względu na swój gabaryt sale spotkań wewnątrz tętnią kolorami – podkreśla arch. Jakub Bubel.
W siedzibie znajdziemy:
- sale spotkań o mocno zróżnicowanej wielkości,
- pomieszczenia do kolaboracji,
- dużą funkcjonalną kuchnię
- oraz przestrzenie do pracy typu open space
- i wydzielone pomieszczenia biurowe.
Kanapa w formie busa Barbie
Strefa recepcji i poczekalnia są elementami wpisującym się w całościowy charakter wnętrza. Perforowane sufity, malowany strop, ciepłe drewno czy kolory takie jak biel, szarość i czerwień znajdziemy również w dalszej części biura. Punktem, który z kolei zapowiada twist w designie wnętrza jest kanapa w formie busa Barbie.
Barbie i Fisher Price w salach konferencyjnych
Dwie główne i największe sale konferencyjne reprezentują najbardziej rozpoznawalne marki, czyli Barbie oraz Fisher Price. Ponieważ sale mogą być ze sobą połączone, nawiązują do siebie estetycznie, jednocześnie będąc swoim lustrzanym odbiciem.
Mniejsze czteroosobowe sale to pomieszczenia spod znaku Hot Wheels oraz Matchbox - w tym przypadku również są one wizualnie do siebie zbliżone.
Nuta motoryzacji: oryginalne stoły i fotele
Na ścianach znajdują się grafiki przygotowane przez inwestora oraz lacobel do pisania. W obydwu salach oryginalnym rozwiązaniem są stoły, których podstawą są fragmenty silnika samochodowego oraz zmodyfikowane fotele konferencyjne powstałe z oryginalnych foteli samochodowych.
Salki do kameralnych spotkań
Nieduże salki przeznaczone są głównie do kameralnych spotkań. Sposób oraz umiejscowienie konkretnego wykończenia to wspólna cecha tych pomieszczeń.
Każdą salkę wyróżnia charakterystyczny element dla danego brand’u, na przykład plansza do gry w scrabble w formie stolika, czy ściana z klocków Megabloks. W każdym z tych pomieszczeń na suficie oraz ścianach znajdziemy niezwykle żywe kolory z kolorystyki poszczególnych produktów, podkreślając charakter marki, którą reprezentuje.
Obszerny open space
Przestrzenie pracownicze w strefie open space utrzymane są w kolorystyce biało-szarej z elementami w kolorze czerwonym. Sufit w tych częściach jest elementem wspólnym dla całości aranżacji, jednak nad biurkami wiszą filcowe lampy o dużej średnicy. Ściany ozdabiają dekoracyjne panele obite tkaniną w dwóch kolorach. O wiele odważniej urządzone są zaś pomieszczenia socjalne oraz strefa kolaboracji połączona z chillout.
- W pomieszczeniu socjalnym chcieliśmy dodać kilka elementów wykończenia, które nadadzą kuchni wydźwięku retro. Stąd też w zabudowie kuchennej znajdziemy ryflowane fronty czy blat z jasnego lastryko, a na ścianie neon. Pod sufitem zaprojektowaliśmy stalowe kwietniki z siatką cięto-ciągnioną, gdzie w doniczkach rosną żywe rośliny – opowiada arch. Zuzanna Wojda.
Panorama Warszawy na wyciągnięcie ręki
Zaletą tego pomieszczenia jest jego lokalizacja na planie piętra z narożnika 34. Dzięki temu w przerwie na kawę można podziwiać panoramę Warszawy i okolicy. Z tego też względu w kuchni zaplanowano zróżnicowane miejsca do siedzenia- od foteli, przez krzesła i kanapę, po hokery przy blacie barowym bezpośrednio przy elewacji.
Miejsce do wypoczynku
Strefa kolaboracji połączona ze strefą chillout natomiast to część biura, która służy także jako przestrzeń do wypoczynku i organizacji większych spotkań wewnętrznych. W tym pomieszczeniu znajdziemy wygodne meble, takie jak
- modułowa sofa,
- fotele
- czy huśtawki mocowane do stropu,
- a także wysokie fotele z niewielkim, wygodnym blatem do pracy na laptopie.
Bez wątpienia montaż tak dużej liczby funkcji na stosunkowo niewielkiej powierzchni było sporym wyzywaniem przy przygotowywaniu projektu układu przestrzennego. Nie było to jednak problem dla architektów z BIT CREATIVE, którzy stanęli na wysokości zadania, tworząc przestrzeń godną architektonicznego Oscara!
Inwestor: Mattel Poland Sp. z o.o.
Lokalizacja: Skyliner 1, ul. Prosta 67, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Agata Krykwińska, arch. Joanna Zaorska, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito
Zobacz także:
-
Ekologiczne biuro w Warszawie. Mnóstwo roślin i mebli z recyklingu. Takiego miejsca jeszcze nie było!
-
Jak urządzić nowoczesne biuro? Zobacz projekt nowej siedziby Grupy Lingaro spod kreski BIT CREATIVE
Autor: BIT CREATIVE Lingaro/fot. Fotomohito