Rodzina & przyjaciele - historia firmy Moroso
Miłość do pięknych mebli założyciele firmy Agostino i Diana Moroso zdołali przekazać kolejnemu pokoleniu. Ich córka Patrizia Moroso, obecna dyrektor kreatywna marki, nawiązała współpracę z najbardziej utalentowanymi projektantami przełomu wieków.
Za sprawą postaci takich jak Ron Arad, Patricia Urquiola, Ross Lovegrove, Konstantin Grcic, Alfredo Häberli, Toshiyuki Kita, Marcel Wanders, Tokujin Yoshioka, Enrico Franzolini, Tord Boontje, Nendo czy Nipa Doshi i Jonathan Levien katalog firmy Moroso zamienił się we wciąż rosnącą kolekcję kultowych projektów o dużej różnorodności, ale z wyraźnym rysem charakterystycznego stylu włoskiej marki. Dzięki tym walorom meble Moroso mogły się znaleźć we wnętrzach tej rangi co Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Le Palais de Tokyo i Grand Palais w Paryżu czy w pawilonach Biennale w Wenecji.
W ciągu dekad niewielka wytwórnia rozwinęła się do rozmiarów potężnego przedsiębiorstwa. Dziś zatrudnia 140 osób. Wciąż poszukuje innowacji technologicznych i nowych materiałów. Inspiruje rozwój kunsztu pracowników, a rezultaty ich pracy eksportuje do 64 państw. Marka Moroso zdołała jednak zachować to, co w rodzinnych firmach najcenniejsze – bardzo osobisty, pełen uczucia stosunek do produktów sygnowanych własnym nazwiskiem.
Patrizia Moroso zdradziła w jednym z wywiadów, że chce pracować tylko z tymi projektantami, których uwielbia. I to doskonale widać. Przyjacielskie relacje między twórcą a wytwórcą znajdują bowiem odzwierciedlenie w wyjątkowych kształtach mebli, kolorach i wzorach tkanin, wykończeniach oraz dodatkach. Niezwykłe formy nie są jednak sztuką dla sztuki. Meble Moroso mają ambicję jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby użytkowników. I właśnie to czyni je dobrami naprawdę luksusowymi.